Dziś jest poniedziałek, 10.11.2025, imieniny Leny, Ludomira
Wielkość tekstu:
A A+ A+
Jesteś tutaj: Strona główna » Referat Organizacyjny » Aktualności » Zgłoś pustostan poprzez stronę internet.gov.pl

Zgłoś pustostan poprzez stronę internet.gov.pl

Czerwony trojkat z wykrzyknikiem. Napis komunikat

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów zwraca się z prośbą o zgłaszanie pustostanów poprzez stronę internet.gov.pl. Zgłoszenie umożliwi  prawidłowe zaplanowanie działań związanych z budową sieci szerokopasmowych dofinansowywanych ze środków Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy oraz Krajowego Planu Odbudowy. 

Od 1 grudnia 2022 r. wdrożony został System Informacyjny o dostępie do usług Stacjonarnego Internetu szerokopasmowego, który jest dostępny pod adresem https://internet.gov.pl/ . System zapewnia możliwość zgłaszania potrzeby podłączenia usług internetowych o czym już pisaliśmy (https://ro.malanow.pl/aktualnosci/nie-masz-szybkiego-internetu-zglos-zapotrzebowanie-na-internetgovpl) oraz zgłaszania pustostanów.

Pustostan to niezamieszkały lub nieużytkowany na cele prowadzenia działalności gospodarczej lub rolniczej albo z zakresu działów specjalnych produkcji rolnej, lub na cele publiczne budynek, który został wyłączony z użytkowania.

Informacje o pustostanach nie są publicznie dostępne, będą widoczne tylko dla ministra właściwego ds. informatyzacji, Prezesa Urzędu Komunikacji elektronicznej oraz przedsiębiorców telekomunikacyjnych planujących budowę sieci szerokopasmowych.

Dzięki zgłaszaniu pustostanów, w których nie ma żadnych potencjalnych użytkowników Internetu i w związku z tym nie ma potrzeby zapewniania dla takich budynków możliwości korzystania z Internetu, uda się zaoszczędzić środki finansowe i przeznaczyć je na dofinansowanie budowy dostępu do Internetu w „najdroższych lokalizacjach”.

 

Zamieściła: DF


Pozostałe aktualności