Dziś jest wtorek, 07.10.2025, imieniny Marii, Marka
Wielkość tekstu:
A A+ A+
Jesteś tutaj: Strona główna » Referat Organizacyjny » Aktualności » Rolniku chcesz zgłosić suszę? W tym roku zgłoszenia dokonuje się elektronicznie.

Rolniku chcesz zgłosić suszę? W tym roku zgłoszenia dokonuje się elektronicznie.

kukurydza na wysuszonej ziemi

Urząd Gminy w Malanowie informuje, że podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez tegoroczną suszę jest złożenie elektronicznego wniosku przez producenta rolnego za pośrednictwem aplikacji suszowej. Zgłoszenia przez aplikację można dokonać nawet po zbiorach przez stronę: https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign

Nie ma więc konieczności składania wniosku o oszacowanie strat suszowych przez komisję klęskową.

W przypadku, gdyby rolnik chciał aby dodatkowo szacowania dokonała również komisja poprzez weryfikację na miejscu, konieczne jest zgłoszenie tego faktu, poprzez wypełnienie papierowego wniosku (wzór w załączniku) do Urzędu Gminy w Malanowie w nieprzekraczalnym terminie do dnia 28 lipca 2023 r. Warunkiem weryfikacji przez komisję jest jednak pozostawienie plonu na polu do czasu wizytacji komisji.

Uwaga! Komisja nie sporządza protokołu z szacowania strat, a jedynie raport z wizji w gospodarstwie rolnym. Raport ten jest dokumentem dobrowolnym i sporządzanym na papierowy wniosek. Raport nie zastępuje zgłoszenia szkody i nie zwalnia rolnika z konieczności złożenia elektronicznego wniosku przez aplikację suszową.

DF

zdj. www.pixabay.com/1195798


Pliki do pobrania


Pozostałe aktualności