Dziś jest niedziela, 05.10.2025, imieniny Igora, Apolinarego
Wielkość tekstu:
A A+ A+
Jesteś tutaj: Strona główna » Referat Organizacyjny » Aktualności » Nadzwyczajne obrady Rady Gminy: Nowa era samorządu

Nadzwyczajne obrady Rady Gminy: Nowa era samorządu

ilustracja przedstawiająca postacie mężczyzn i kobiet podczas obrad rady gminy

Wczoraj we wczesnych godzinach przedpopołudniowych odbyło się nadzwyczajne posiedzenie Rady Gminy Malanów. Posiedzenie było wyjątkowe, gdyż odbyło się w trybie hybrydowym – część radnych była obecna fizycznie, część zdalnie, a reszta jedynie duchem. Frekwencja, jak na standardy samorządowe, dopisała – spośród 15 radnych obecnych było 8, co według nowej interpretacji oznacza „mniej niż wszyscy, ale więcej niż nikt”. Jeden z radnych połączył się zdalnie z ekranu bankomatu, inny relacjonował obrady na żywo z kolejki po kebaba, co wzbudziło pewne kontrowersje, ale nie na tyle, by uniemożliwić podjęcie decyzji. Wszyscy radni przyszli w garniturach, nikt nie zapomniał okularów, choć jeden radny przyznał, że widzi podwójnie. Wójt pojawił się punktualnie, ale przez pomyłkę na posiedzeniu rady sąsiedniej gminy, gdzie z marszu wygłosił przemówienie o stanie lokalnych dróg. Przyjęto je owacją na stojąco, choć nikt nie miał pojęcia, o czym mówił.

Po burzliwej dyskusji (która de facto była monologiem jednego radnego, bo reszta jadła kanapki), Rada Gminy rozpatrzyła kilka uchwał, m.in.: Pierwszym punktem posiedzenia była analiza lokalnego problemu, który od dawna budził emocje mieszkańców – mianowicie kwestia przechodzenia pieszych na czerwonym świetle. Po długiej debacie ustalono, że piesi będą mogli przechodzić na czerwonym, ale tylko wtedy, gdy światło będzie zielone.

Drugim tematem była nowa strategia oszczędnościowa. Wójt zaproponował wprowadzenie polityki "Zero Papieru", polegającej na całkowitym wyeliminowaniu dokumentów w formie papierowej. Po burzliwej dyskusji, w trakcie której radni podpisywali petycję na kartkach, uznano, że wdrożenie reformy wymaga więcej analiz i zamówiono dodatkowe wydruki.

Wójt przedstawił również sprawozdanie z pracy urzędu oraz podległych jednostek i tak oto:

  1. Wprowadzono obowiązkowe drzemki dla urzędników – w godzinach 12:00–13:00 każdy pracownik urzędu ma prawo do regeneracji. Drzemka będzie obowiązkowa, ale dobrowolna.
  2. Obowiązkowe lekcje komunikacji międzyludzkiej dla urzędników – kurs ma pomóc w rozwiązywaniu trudnych sytuacji z petentami. Pierwszy moduł zatytułowany jest „Jak powiedzieć ‘Nie da się’ w 20 różnych wariantach”.
  1. Powołanie Wydziału Do Spraw Niezdecydowanych – nowa komórka urzędu zajmie się wszystkimi sprawami, których nie da się rozstrzygnąć w prosty sposób. Pierwszym zgłoszeniem było pytanie, czy pomidor to owoc, czy warzywo – wydział obiecał odpowiedź w 2035 roku.
  2. Utworzenie specjalnej infolinii dla osób, które nie wiedzą, do jakiego wydziału dzwonić – numer telefonu będzie dostępny przez całą dobę, a rozmowy odbierać będzie losowo wybrany pracownik urzędu.
  3. Modernizacja urzędowej floty – w miejsce wysłużonych rowerów służbowych, gmina zakupiła hulajnogi elektryczne, jednak naładowanie ich wymaga podpięcia do latarni ulicznej, co budzi pewne obawy wśród radnych.

Posiedzenie zakończyło się po czterech godzinach, choć nieformalnie trwało dłużej – wójt nie mógł znaleźć kluczy do urzędu, a radni nie byli pewni, czy powinni wyjść przez okno, czy poczekać na oficjalne zamknięcie obrad. Ostatecznie światło zgasło samo, co uznano za znak, że decyzje podjęte na sesji mają moc obowiązującą.

Mieszkańcy, którzy śledzili transmisję na gminnym kanale YouTube, zgodnie przyznali, że sesja była pełna zwrotów akcji. Niektórzy twierdzą nawet, że była to najlepsza komedia tego sezonu.

A jeśli ktoś jeszcze nie zauważył… To dziś 1 kwietnia!

DM

zdj./ChatGPT


Pozostałe aktualności